25 jun 2012

Cycle Vision 2012


Voor het eerst naar HET ligfiets evenement van Nederland.

Vooraf verslagen gelezen en foto's bekeken van voorgaande CV's en in de aanloop er naar toe, veel blogs over #CV12 gevolgd.

Een maand ervoor ging de stekker er uit bij Flevonice en moest er op stel en sprong worden uitgeweken naar een andere locatie, het Midland Circuit bij Lelystad.

Ik had mij in een zeker enthousiasme over deze happening, aangemeld als vrijwilliger ..... voor mij een mooie gelegenheid om wat mede ligfietsers te ontmoeten en een steentje bij te dragen aan een organisatie die geheel op vrijwilligers draait.

Ik had voor de vrijdag een vrije dag aangevraagd, maar de planning liet dat niet toe, ik zou wel eventueel wat eerder weg kunnen, maar uiteindelijk scheelde dat nauwelijks met mijn normale werkdag.

Ik had 's-ochtends mijn kampeeruitrusting in de nieuwe Radical banaantassen gestopt, waardoor ik van mijn werk in Kampen direct door naar Lelystad kon fietsen, 38 km met storm tegen, was het verder nu nog aardig weer geweest, maar helaas ook nog een paar fikse buien onderweg. Tijdens een van de buien kreeg ik ook nog twee enorme bakken water over mee heen van passerende vrachtwagens, waardoor ik als een verzopen katje bij het Midland Circuit aan kwam en "bijna" tussen de buien door mijn tentje kon opzetten ....

Alles wat ik niet in de waterdichte binnentassen had gestopt was nat, dus mijn enige fleecetrui was behoorlijk doorweekt, net als de bovenste 20 cm. van mijn slaapzak.

Gelukkig maakte het programma van Cycle Vision veel goed, met twee schitterende 1-uurs races op vrijdag avond.

Zaterdag ochtend na het ontbijt was ik ingedeeld in de marktkraam van de NVHPV om nieuwe leden te werven en wat club spul te verkopen, op een gegeven moment zat de gang er goed in en het contact met mede vrijwilligers en standhouders was ook erg gezellig.

Ik liep nog even over de beurs, maar kon weinig nieuws ontdekken en eigenlijk ook niet de merken die ik juist had gehoopt te vinden op een evenement dat zich presenteert als HET ligfiets evenement. In die zin voldeed #CV12, dus niet aan mijn misschien te hoog gespannen verwachtingen.

's-middags ontmoette ik nog wat bekende ligfietsers van L.O.L. Zutphen en mijn maatjes van Plat Zwolsch, alvorens nog enkele uren door te brengen aan de entree poort om bezoekers te voorzien van de nodige info en een parkeerplaats.

Door een vergissing met mijn vrijwilligers inschrijving, was ik niet ingepland voor de zondag, waardoor ik mijn handen vrij had om nog even een stofkam te halen door het beurs gedeelte, maar door  het slechte weer was meer dan de helft van de standhouders gewoon niet komen op draven, waardoor ik het om 11.00 uur, voor gezien hield, mijn spullen in de stromende regen in pakte en daarna in ongeveer tweeënhalf uur naar huis fietste door een aanhoudende regen.

Achteraf via het forum aangegeven dat er IMHO een aantal zaken best wel beter konden en dat ik daar ook best bij zou willen helpen, hetgeen daarna in een stroomversnelling raakte en er binnen een paar dagen toe heeft geleid, dat ik nu voor Ligfiets.net de coördinator Bedrijven word en ga meewerken in de organisatie voor #CV13.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten