20 mei 2012

Rondje Zwarte Water

Het veranderen van de ligpositie vraagt om een oefenrondje ..... een plezier tochtje dat ik overigens iedereen van harte kan aanbevelen, vandaar dat ik de route met de Fiets.nl app heb opgeslagen op Routeplein.nl


Heb ik met "gewone" fietsen altijd wel last van een pijnlijk zitvlak na een 25-30 kilometer, met de ligger kan ik moeiteloos 50+ karren zonder een centje pijn ...... ik zou eigenlijk best 2e Pinksterdag met de Elfsteden tocht mee willen rijden, maar zo'n tochtje komt voor mij waarschijnlijk net te vroeg. 

Ik had het rondje Zwarte Water net zo goed de Dijkjes Route kunnen noemen, want de route gaat voor een flink deel over rustige dijkjes, met veel schitterende uitzichten op het Zwarte Water en later op de Overijsselse Vecht. 


Van Stadshagen (wijk van Zwolle) gaat het over dijkjes naar Genemuiden, met een pontje (voor 1 euro) naar de overkant en via Zwartsluis, Streukel, Holten, Genne, Haerst en Langeholte weer terug naar Zwolle. 

Snelheid doet niet terzake, maar op dijkjes heb je zo ongeveer wind mee of echt tegen, mijn gemiddelde lag rond de 21 km/u, van Zwartsluis naar Hasselt (mijn opa's roots) een mooi stukkie tussen de 30-32 aangehouden, lekker hoor, maar af en toe ook gewoon 15 en minder, moet zeggen dat het me geen drol interesseert, gewoon lekker om me heen gekeken en genoten van de mooie natuur om mij heen. 

Het gemak waarmee ik zo even 50 km wegtrapt, stemt tot tevredenheid .... leuk hoor dat ligfietsen !!!

1 opmerking:

  1. Dag Ger,

    Wat je met de elfstedentocht ook kunt doen, is het onderste rondje fietsen. Dat is ook het mooiste gedeelte en goed te doen als je nog niet veel geligfietst hebt

    BeantwoordenVerwijderen